UPP!

Nu har jag kommit hem från UPP, ett nyårsläger på sjöviks folkhögskola.
Att vara på läger, måste vara de bästa som finns!

På gudstjänsterna och seminarierna, pratades de om att tro på riktigt. Att alltid ha Gud i sitt liv, inte bara i kyrkan eller på läger. Utan i skolan, hemma och på fritiden också.
  Vi fick lära oss att det är helt okej, att bråka med Gud. Ibland så är vi arga på våra medmänniskor, så varför ska vi inte kunna vara arga på Gud? Jo visst han har skapat oss. Men han sände Jesus till jorden för att vi skulle kunna se, att han är precis som oss.
Och Han kanske behöver få lite motargumentation ibland, han me! Vem vet...

Och sen så har vi en av de härligaste, och faktiskt en av de viktigaste sakerna. Att dela sin tro med andra. Att våga visa att Gud är så bra som han är, och att göra andra till lärjungar! (de låter kanske konstigt, men tänk dig de i nuet)

Och självklart så är de mer än så! Jag har lärt känna nya underbara människor, och kommit närmare tidigare vänner! Vi har haft riktigt party, och lugna mysiga stunder! Ett läger med allt!
Och på nyårsafton, sköt vi UPP en liten pressent till Gud, PANG! sa de... Fyrverkerier så klart! ;) Och så blev de kramkalas! 

Nu har jag varit hemma i ungefär 1h, och jag saknar redan alla så jag tror jag spricker! 

Tack för ett underbart läger! Kram<3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback