Efter terminens första tonår!

Jag måste ju säga att som kyrkmänniska, finns de bra mycket dåliga saker med lov. Under hela lovet (och 1-2veckor före och efter) är de inga SMU aktiviteter! Mitt liv håller liksom inte för att vara hemma en fredag kväll, då ska man ju vara i kyrkan! Onsdagarna funkar, men de är mycket härligare att vara i kyrkan! 
Och nu när allting har börjat, faller livet på plats igen. Och de är så skönt!
Jag är som sagt ganska skeptisk till många förändringar i min omgivning, jag tycker att de är väl bra som de är!
Jag stog länge och vägde, om jag skulle åka på salt och grönt eller inte. För jag tyckte att då skulle ju jag sitta hemma med familjen och äta ost å kex, dricka pommac och spela mah jong!
Men efter två nyårsläger så kan jag inte längre tänka mig en sån nyårsafton! De är så härligt att umgås med andra människor, istället för att sitta hemma och häcka (nog för att de är trevligt de me...men ah). Och till dig som inte riktigt våga ge dig iväg på ett läger.. Åk nästa gång, men åk för att du vill träffa andra människor och komma närmere Gud. Inte för att kompisarna åker, du ska åka för din skull och för att du ska ha roligt!

Nu ska jag ta Alices skidor och Elton med mig ut, och försöka mig på att åka lite på skaren! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback