My life is like a fairytale.

"Idrottsläraren delar ut planering"
Hanna: Ja, fotboll på onsdag! :D
Jag: Nej!! Danjel jag tror jag glömmer gympakläder på onsdag! (a)
Hanna: -.-
Danjel: Men ta me dig de så kan du får vara i gymmet!
Jag: Okej! :D

Något från igår som jag tyckte var lite roligt. Men jag och fotboll (framförallt inne!) innefattar att klassen blir döv.. Och de är ju inte så bra...!

 

Så tänkte jag berätta om min läskigaste kvällspromenad ever! (Har kommit på att jag förknippar allt med mina kvällspromenader.. Ungerfär så som Lars förknippar allt med "Olle" :P)

Jag gick, och när jag kom fram till backen. Så såg jag ett "lampsken" en fick/pannlampa som lyste lite nu och då, på andra sidan vägen. Jag ber en snabb getbön. Och bestämmer mig för att gå emot de läskiga och övervinna min rädsla. När jag kommer över storavägen möter jag personen med lampan och en hund, konstaterade att de kan ha varit min granne... Men ialla fall när jag har pustat ut, för att de gick så bra. Och blivit lugn, så börjar Elton plötsligt skälla på mörkret. Jag säger åt honom att vara tyst, för jag ser inget. De var mörkare än vanligt, och jag hade ingen lampa med mig. Så plötsligt ser jag en svartklädd människa gå över vägen ca2-3m framför mig! Och svänger sedan så vi går till mötes, ingen reflex ingen lampa, ingenting hade han! Jag blev skiträdd rent ut sagt!
Men nu har börjat tänka "WWFD" What Would Fia Do. Eller rättare sagt hur skulle jag reagera om Fia var med mig då?
Då skulle jag vara tvungen att bita ihop och vara modig! För annars hade vi börjat böla i en snöhög! Lättskrämda som vi båda är! Och de funkar, än så länge ialla fall! Vad skulle jag göra utan min Fia?!
Tack för att jag har dig sötnos! <3   



Och när jag för 1min sedan kollade lite snabbt ut genom fönstret, såg jag ett spöke! Egentligen är de 502an som står på tomgång (Fy på miljöförstörelse pappa!) nere vid vägen. Med en bal på spjutet och strålkastarna (heter de så på en traktor (a)) på, så den är lagom upplyst. Och så blåser de så lite lös plast flög runt den.

My life is like a fairytale! Sometimes too scarry and sometimes too good! But it´s God who stands by my side, all the time!

Jag är inte så värrst bra på engelska.. Menmen! De funkar, och jag är säker på att i fattar ändå! ;)

Kram på er! Ha en forsatt trevlig vecka! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback