What´s the point?

Vad är meningen med livet? Att leva de. Att finna lyckan. Att hitta kärlek. Att hitta Gud.

Ja, vad är meningen med livet? Är de något av ovanstående alternativ?

Vad innebär att "leva livet"? Jag skulle se själva uttyrcket som släkt med "vi lever bara en gång!". Och jag tror att många ser de som att man kan göra lite vad som helst. Som att de är lungt att göra olagliga saker, helt enkelt. Jag själv skulle aldrig göra de. Skulle du? Skulle du kunna kunna ta en godis på konsum, för att de "coola" vill umgås med dig då? Svarar du "Ja" på den frågan så snälla gör de inte! De tjänar du INGET på! De är folk som gillar dig för de dumma du gör, inte för vem du egentligen är inners inne!

Att finna lyckan. Har man hittat lyckan när man sitter som vd på ett företag med 50anslälda? När du tjänar mer än du kan tänka tanken att spendera? Är du lycklig då? Svarar du "Ja" på den frågan så kommer jag personligen att plocka ner dig på jorden igen! Visst, du får ta alla beslut och bada i pengar. Men är alla beslut enkla och roliga att ta? En liten felstämpling kan få hela företaget att gå i konkurs, och vad är du då? När alla pengar tar slut och du är arbetslös och ensam?

Kärlek då? Vad menas med de? Jag kan faktiskt inte komma på något dåligt att varna er för här. Men som Martina sa till oss tjejer som var kvar på tjejsnack i torsdags, tänk alldrig "Äh han duger". Nöj dig bara med de bästa. För de finns nån som är rätt för just DIG! 

Och så Gud! Tanken att de kan faktiskt bli fel med Gud, är lite skrämmande tycker jag. Många krig och strider i Irak etc, skylls på Gud. "De var Gud som sa till mig att jag skulle döda prinsen" Bullshit! Som filmen solstorm (om du scrollar ner lite) De går att misstolka eller fundamentalisera Guds ord, på extremt dåliga sätt! Och jag ser de som allas ansvar, att de inte händer oss här
!Men jag tror att en av de bästa sakerna med Gud är ändå att vi får tvivla på honom, vi får ifråga sätta och tycka att de är helt sjukt! Men Gud älskar oss ändå, för Han är kärlek!

De bästa är väl antagligen att kombinera allt de här. Och kanske lite till, göra de bästa av saken helt enkelt!
Men lägg inte kariären i först hand när du har folk som älskar dig! /Nu menar jag inte att du ska sitta framför tvn och mysa istället för att göra läxorna) Men jag tror att Du kommer hitta en perfekt lösning för just dig! För de är du värd! ingen människa förtjänar att sitta på gatan och tigga pengar, eller gå hemma med massa pengar och inget hopp. Alla förtjänar de bästa, oavsätt vad de har gjort! För Gud älskade människorna på jorden så mycket att han gav dem sin ende son. Och han har DITT namn, skrivet i sin hand!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback