Elakingar är vad dem är!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-personer-pakorda-av-x2000-tag
Hur kan man vara så dum så man försöker gena över ett spår när tåget är så nära att man blir påkörd? Stackars människor till sakna vett!
_________________________________________________________________________________
Nu såhär på kvällningen har jag och mina föräldrar diskuterat rovdjur i svenska skogar. Det är för bedrövligt att regeringen ser varg, lo och allt vad det är som något positivt. De gör ju ingen nytta utan bara har ihjäl oskyldigt byte. När man i uppland under 42 minuter skjuter 8 vargar är det för mycket! Och vilka förstår det, jo de som blir de utsatta eller jagar.
Om en varg skulle gå in i våran hage och börja gå till attack mot kossorna och dem inte gör nått, så måste ju jag. (utan att ha risk att hamna i fängelse)
Om en varg går till attack mot mig måste ju pappa (eller jag) ha all rätt i världen att skjuta vargen. Men nje dom går inte till attack mot människor.
Varför ska vi ens tvingas ha massa rovdjur i skogarna? Kan inte de som så gärna vill ha dem, ha dem på sin trädgård då? Istället för att vi som vill bli av med dem får stå ut med dem!
Alice har i 3år ich, varit livrädd för rävar. Hon kunde komma ned på kvällen och kunde inte sova för att det kunde komma en räv och äta upp henne, ungefär. Det hade inte behövt hänt om inte rävarna funnits. Fast rävarna är inte vårt största problem så länge vi har varg, björn (har vi inte i tierp, vad jag vet men), vildsvin, lo (inbrottstjuvar och mördare) och allt annat elakt.
Jag och farmor ska åka upp i skogen och plocka blåbär nån dag, hur ska vi våga det när det springer en massa rovdjur runt där? Nästan så man vill ha med sig en highland kossa med kalv till försvar! Eller åtminstånde en stark karl... (kanske på tiden att jag skaffar mig en sån, hm... är bra sugen på blåbär så jag får nog skynda mig!)
Godnatt kram från en lite rovdjurs bitter Fröken Fritzon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback