Halleluja

Herre rör mitt hjärta, jag vill se dig såsom den du är
och om något skymmer Dig ta bort det och regera här
Hjälp mig leva livet som jag fått så att det ärar Dig
För Du har rört mitt inre Du har viskat att Du älskar mig
Jag älskar Dig min Jesus, Jag älskar Dig min Gud
Jag stannar kvar hos Jesus, Jag vill vara här hos Dig min Gud

Amen
_____________________________________________________________________


"Jag gick mot rött, förlåt! Men det var Nisses fel för han knuffade mig."
Det är faktiskt sant, hälften i alla fall. Det var mitt fel för jag kunde ha stannat ändå. Jag är ansvarig för mina handlingar oavsett vad andra gör och försöker få mig att göra. Men alltid gör vi människor så att vi skyller ifrån oss, alltid. Det är nån form av instingt tror jag. Det var inte mitt fel. Jo, det var mitt fel. Om alla alltid tog åt sig sin egen skulld skulle det ju aldrig bli felbestraffningar.
Jag menar jag kan göra något och säga att det var du. Polisen eller de som anklagar tror mer på mig fast du trottsar mig starkt. Då får du straffet för de jag gjort. Om jag bara sa att det var mitt fel så hade ju jag i alla fall gjort mig förtjänt för ett straff, om jag nu skulle få ett straff eller om jag slipper för att jag erkänner. För så kan det också vara, ju snabbare du berättar för mamma att det var du som hade ned vasen så den gick sönder desto mindre arga diskussioner blir det. Annars lär du kanske vänta med att avslöja det i minst 10år när det är bortglömt och ni kan skratta åt det, men då har du antagligen redan fått ett straff utan att erkänna och det blir inte lindrigare för att du nekar när man ändå kan se att det var du. Eller vad säger du?
Tänk vad en ärlig värld skulle vara bra!

Kommentarer
Postat av: Filip

Hej!



Jag var på Frizon häromveckan och där sjöng vi den låten som du började inlägget med. Den var så bra! Men jag kommer inte ihåg hur melodin gick. Vet du? Finns den på Youtube, Spotify eller liknande?



Tack!

2011-08-18 @ 11:30:11
Postat av: en annan Filip

Det är Johan Åsgärde som har skrivit den.

Du kan maila honon på:

[email protected]

Och be om noter.

2011-10-31 @ 14:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback