Kajsa Kavat

Har ni läst om Kajsa kavat nån gång? Flickan som hjälper sin mormor med allt. Hon som blev lämnad i en korg på trappen till gamla mormors hus med en lapp, "Ta hand om den här" (eller nått liknande) stod det. Mormorn var ju väldigt gammal, men hon tog sig an flickan som visade sig vara så kavat så!

Tänk vad härligt! Åh kan inte jag få vara mormorn (haha) och nästa gång jag kollar ut, står det en bebis som väntar på att bli omhändertagen! Åh, vad jag vill ha en bebis!
Nu tänker ni säkert att är hon helt dum eller? Hon är ju bara ett barn! Ja, jag är lite knäpp och så men jag vill i alla fall ha en bebis! Tänk så mysigt att ha en bebis i famnen, att gå ut med barnvagn och göra välling i flaska. Se de små tårna och fingrarna. Sen efter ett tag kommer ungen lära sig att prata, gå och busa. Det är ju också gulligt på sitt sätt, även om det är minst lika mycket jobbigt jobb med det hela!
Åh, kan inte kajsa kavat become true?! Please, amen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback