På andra sidan jordklotet, också kallat Dalarna

Klockan 6 på morgonen vaknade jag igår (lördag) (6!!!!!) fatta hur tidigt det är för en som inte klivit upp före 10 de senaste veckorna. Ungefär halv åtta hade vi packat klart allting och jag hade gått med Elton till farmor, in i bilen och mot leksands SOMMARLAND! Bad och skoj, växlande regn och ingen Go kart (:( ). 4-hjuling däremot som var hur fjollig som helst, killen som höll i det sa typ "Här är gasen och här är bromsen) Jag satte plattan i mattan och failade inte en enda gång, han blev nog lite ägd. Ett dopp i siljan som var jätte kall och så mer skoj. Mot solvi och sedan sova.
Här bodde vi på övervåningen:


Dagen efter (alltså idag, söndag) åkte vi till tomteland i Mora. Där försökte vi fånga trollkungen som hade tagit sagofens pulver kvarn av något slag, så hela tomteland och sagovärlden skulle gå under om vi inte hjälpte till. Jättekul sätt att spendera en söndag på, om man är liten. Tyvärr så är jag inte riktigt så liten så jag uppskattar sagofolk, det gjorde däremot Alice. (Fast tomten hade humor, lite kul faktiskt)
Ett stopp i Rättvik för att promenera ut på långbryggan och sedan en lång ganska plågsam bilresa hem.

Alice tror fortfarande att dalarna är ett annat land och när vi nämnde att vi snart var i Gävle utropade hon "Men då är vi ju i Sverige!" och fortsatte med att fråga om vi åkt förbi uppsala än. Dåligt lokalsinne kan vara lite kul faktiskt.
Även om dalarna är bra fint så är Tierp och hemma så mycket bättre!
Dessa bjuder vi på, kanske om jag lyckas fixa de här med bluetooth så kommer det lite fler pictures!



Känner att jag och Alice måste öva lite på det här...


Sänkta till tomtens nivå!

Den här gillar jag, från långbryggan i siljan i rättvik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback