Det går inte att växla en automat-moppe...

Klockan är tre och jag har redan hunnit höra av körskole lärarenatt jag är bäst på att köra moppe och gjort ett prov på 70 frågor på 59min.
När jag vaknade i morse vågade jag inte gå ner, rädslan av att det inte skulle finnas någon hund där nere var för stor. När mamma kom upp kvart i nio säger hon att Elton lever, men han mår inte bra. Jag går ner till Elton som sitter vid soffan och kommer ingen vart. Han kunde inte ställa sig upp själv och åt inte, drack inte och pinkade inte (en han hund pinkar jämt) igår kväll, han mådde urkasst. Vid tolv löft jag och pappa ut honom för att han skulle kunna pinka och få lite luft, han tog tre vingliga steg mot mig och sedan satte han sig igen, det var allt han kunde. Pappa åkte iväg en stund och när han och farfar kom hem så skällde han och kunde inte ligga kvar i sängen när han såg farfar, utan reste sig och viftade på svansen. Vid ett åkte vi till veterinären i örbyhus och vi fick medicin, bra bakterier för magen och blötmat som vi ska blanda med majsvälling.
Nu kan han gå och resa sig själv och sånt, men en riktig promenad blir det nog tidigast imorn.
Nu är klockan halv fyra och jag har hunnit med att skriva ett lite inlägg och dricka kaffe.
Bra dag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback