Skrattretande äcklad!

Såhär på sommaren känner jag att det min hjärna fokuserar på är mat. Att komma på nya recept och testa nya saker till lunch. Och när min hjärna tänker på mat, kommer jag inte på så mycket annat att skriva om här.
Men jag tänker faktiskt ta och varna er för internet, en sak jag i vanliga fall hade tyckt varit super pinsamt men som är så viktigt att alla bör veta om det. (Åh, nu börjas det igen tänker du. Nej, det här är en sann historia. Jag lovar.)
Igår kväll gick jag in på bilddagboken, eller dayviwes som det heter numera. Jag lag upp några bilder "sedan sist" eftersom att jag inte varit inne på evigheter. Jag var inne ungefär en kvart och under den lilla tiden fick jag två pm (privat meddelanden), båda var från killar jag inte hade någon aning om vilka det är. Ett av dem var grovt, väldigt grovt tycker jag. Det var formulerat som om det var till en bästa kompis, men budskapet var en fråga om jag skulle vilja visa mig i cam eller på bild, "han" avslutade med att skriva att han själv inte hade någon cam. Jag läste och tänkte "Ha, vilken äcklig loser! Vad tänker han med egentligen? Tror han att jag är helt dum i huvudet?!" Mitt svar var ett strängt "NEJ! Du får väl tycka jag ser bra ut, men där går gränsen och där jag har satt gränsen, förblir gränsen!" Han svarade inget mer på det. Jag kan inte säga att jag är säker, men det var ganska tydliga tecken på att det var en gammal man(/kvinna) som lurades och var ute efter något helt annat egentligen.
Jag har varit på rätt mycket seminarier och sånt om att man ska akta sig för gubbar på internet, så jag hade ju allt i bakhuvudet.
Jag tänkte att om han hade kännt mig eller vetat hur jag var hade han ALDRIG ens försökt. För jag är inte den man ger sig på i första taget...
Sen när jag skulle sova tackade jag Gud att han gjort mig så smart och med så mycket sunt förnuft att säga ifrån och nästan skratta åt det. Jag tänkte faktiskt att nu är jag så gammalmodig att till och med pensionärer börjar stöta på mig. Hahaha!
Jag tänker att vad hade kunnat hänt om jag inte sa ifrån? Vad kan hända dig när det händer dig och du inte säger ifrån? Var väldigt noga med vilka du delar dig själv med, allt som vad du gör, var du bor, vad du heter, vad du delar för hemligheter och hur du ser ut.
Jag heter ändå frokenfritzon på bilddagboken och jag tror till och med det står att jag är Malin Fritzon från Tierp. Det är lite riskabelt, men det viktigaste är att du inte spelar med och läcker information till dessa människor som håller på såhär. Det är viktigt att du delar mitt budskap till dina vänner och rår om dem ordentligt så att inget händer dem. Och lova mig att du använder hjärnan Gud gav dig till att stå emot allt som har med sånt här att göra, det finns bara en som du! Och du är bäst med kläder på!
Ta vara på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback