X(plosion)

  • Nu har jag kommit hem från Ensro. En fantastisk vecka på en lägergård utanför Rättvik med massa härliga, kristna och busiga ungdomar och ledare.
Lite udda/spännande saker jag varit med om under veckan:
  • Jag har lärt känna nya människor och gamla bättre!
  • Jag har lyssnat till Jonas Helgesson (en ståuppare med CP-skada)
  • Jag har fått höra att mina älskade ringlekar varit jätte roliga.
  • Jag har fått höra att jag borde satsa på en karriär som modell (inget för mig)
  • Jag har fått höra att killar i min ålder tycker raggnings repliken "Tjena pudding, står du här och dallrar" är okej
  • Jag har diskuterat att/var/hur/när jag ska döpa mig (inte bestämt än!)
  • Jag har fått lära mig att massage också kan kallas frikyrkosex (lite skrämmande)
  • Jag har konstaterat att man kan jämföra att behöva gråta som att vara kissnödig, lika bra att släppa ut det när man har chansen!
  • Jag har räknat efter lite och konstaterat att jag varit på typ 18 läger! 13 scoutläger (tror jag), 4 tonårsläger och 1 konfaläger (wow!)


Det är mycket som händer på läger. Blod, svett och tårar, bus, bad och massa glädje samt sorg.
Det har varit mycket inspirerande och spännande gudstjänster och seminarier, beach party, skattjakt och såklart fritid med sol och bad, aerobics och "dykning"! Rekommenderar helt klart er alla att åka på tonårsläger, och för dem som sommarjobbar; det finns nyårsläger också!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback