15 midsommrar

Midsommarafton: Lunch hos Kleveholts i Strömsberg, testade åka både segway och tandemcykel som båda var väldigt spännande! Dans kring midsommarstången och sedan grillning, film och mys i uggelbo med de yngre ungdomarna.

Midsommardagen: Frukost på sängen vid halv elva, låg i sängen och myste, chattade och tackade för gratulationer på facebook till 12. Lugn och härlig dag tills städning, dukning och i ordning fixning började och sedan släkten började trilla in. Skratt och fika med mina älskade kusiner och familj.
Så nu kom jag och tänka på;
Jag har firat 15midsommrar i år.
Jag är nu straffmyndig och byxmyndig.
Jag får göra moppekorts provet (fast jag har ju inte pluggat klart än).
Jag får köpa viss energidryck.
Jag får göra alla saker som man måste vara 15 för att få göra.
Jag har endast ett år kvar tills jag får övningsköra (!).
Jag är fortfarande 8år äldre än min lillasyster Alice.
Jag får helt lagligt se alla filmer som det är 15års gräns på.
Jag får åka på face to face i år.
Jag räknas fortfarande som barn när det gäller biljettpris på UL/SL.
Jag är ett år närmre paradiset.
Jag kommer om tre dagar åka på mitt första läger som 15åring.

Flera av dessa saker kommer jag inte dra nytta av och inte heller ändra sen jag igår var 14. Men det är ju ändå lite big thing att FÅ även om man inte gör det sen! ;)

Tack alla underbara som förgyllt dagen och gårdagen, ni är fantastiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback