Gud plockar hem folk

Jag kollade för en liten stund sedan på tv4 nyheterna där de berättade om helgen som varit. Helgen som varit full av dödsoffer, 12 räknas omkommit under dessa 5 dagar. Det är mer än två personer om dagen! Varför? Det finns två olika varför i denna fråga fast de lyder rätt lika... Orsaker till att de avled var; fylla, för höga hastigheter, inga säkerhetsbälten och en trevlig kombo. Och så undrar jag varför sätta sig i den situationen då man kan offra sitt liv och faktiskt gör det, var de verkligen värt det? Var den onyktra festkvällen hemma hos kompisen värd att kosta dig livet? Och varför ens dricka så man ställer till det på de viset? Och tänk så många som det kunnat gått precis lika dant för, men som klarade sig den här gången. Men varför kunde nu inte gud sända sina efterlängtade änglar att vakta de som behöver dem? Räckte dem inte till eftersom att Jag hade en hel drös med mig till Stockholm som skyddade mig och Cissi från skumma alkisar mm. Och de i Sthlm åker i alla fall T-bana och kör inte ihjäl sig själva...
Nej, jag börjar bli lite besviken på fader vår i himlen, men ändå är jag tacksam att han varit och är med mig och dig!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback