Klok topplista

Jag bestämde mig för att läsa alla de här små verserna i "Det är aldrig kört!". I boken finns det berättelser och liknelser men mellan dessa finns det små kloka ord skrivet med kursiv text och det är dessa jag nu läser/har läst.
Självklart är halva meningen att dela mina favoriter här på bloggen! Jag håller mig till den klassiska top10 mallen.

10
Vi som levde i koncentrationslägren minns dem som gick runt och tröstade andra, gav bort sin sista bit bröd. De kanske inte var så många men de är ett bevis på att allt kan tas ifrån en människa utom en sak: friheten att välja attityd i varje given situation. Victor Frankl

9
Gud måste älska vanliga människor, eftersom att han gjort så många
. Abraham Lincoln

8
Skulle ni som säger att det är omöjligt kunna lämna oss som gör det ifred?

7
Sikta mot månen. Om du skulle missa, så landar du bland stjärnorna. Les Brown

6
Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet. Men havet vore mindre utan det droppen. Moder Teresa

5
Mod är att göra det du inte vågar. Där det inte finns rädsla finns heller inget mod.

4
Vänliga ord kan vara små och enkla att uttala, men de ekar i oändlighet. Moder Teresa

3
Sjung som om ingen lyssnar. Älska som om det aldrig kommer att göra ont. Dansa som om ingen ser dig. Lev som om detta vore himmelriket på jorden.

2
För världen kanske du bara är en enda människa... men för en människa kan du vara hela världen.

Och genom att skriva denna topplista har jag också genomfört min favorit, nummer 1: När du hjälper en annan uppför berget, bestiger du det samtidigt själv. I och med att jag skrivit dessa tio har jag själv läst alla. Och det är inte heller sista gången jag skriver något från boken "Det är aldrig kört!", för det är det inte heller!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback