Onödiga orättvisor till olika pris

Jag och Amanda pratade i telefon idag (Har ju aldrig hänt förut!). Vi pratade lite om kroppar och kroppsstorlekar och hur kläder är anpassade efter att vi människor ser olika ut till formen. Vi kom fram till att det är olika stort utbud av kläder för olika längder och bredder, lika som att tjejer har större utbud av kläder än killar.
Jag vet inte riktigt men jag antar att om man ska ha extra långa byxor så lär man gå till speciella affärer och det förvånar mig inte om det är mycket dyrare där (+att utbudet minskar) och inte tjänar man mer för att man är lång? Jag tror inte jag är ensam om att förstå att det här är bullshit, det är inte okej! Och vad kan vi då göra åt saken? Klaga? Skylla på Jocke? Nej, kanske kan man maila någon och säga vad man tycker? Fråga lite extra mycket och bestämt i butiken som inte har rätt utbud...

Kommentarer
Postat av: Linda

Helt rätt.. Å andra sidan handlar det väl om utbud+efterfrågan...



Det är inte lika många som frågar efter byxor med långa ben. Då behöver man inte heller producera lika mycket av det. :)

2011-06-17 @ 21:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback