Framtids fantasi

Jag har tänkt på en sak... (wow!) Det måste finnas ett gemensamt ställe där typ ALLA glömmer/struntar i att städa.
Jag städade skafferiet idag (torsdag) av någon konstig anledning (nu låter det som att mitt hem är kliniskt rent vilket det absolut inte är, faktum är att det enda som nu är rent än nog skafferiet) i alla fall så tänkte jag att hur ofta städar man skafferiet? Jag hittade en massa konstiga saker i vårat skafferi (som endast fått enkla små städningar på sista tiden) bla en flaska saft som gick ut 2001 (det är TIO år sedan!!!), snö-spray (visste inte att det fanns...) och whisky som luktade jätte äckligt! Alla dessa saker är säkert sjukt gamla och helt onödiga och oanvändbara.
Tillbaka till saken, vilken del av huset är den smutsigaste?

  • Under soffan/sägen
  • Bakom tv:n
  • I köksfläkten
  • I fönstret
  • I byrålådorna
  • I garderoben
  • Bakom tvättmaskinen/diskmaskinen
  • I ugnen
  • Kyl/frysen

Jag tänker såhär; Om 10år kommer jag att bo själv, jag kanske inte kommer vara gift när jag är 25 men säker kan man aldrig vara, Jag kanske har barn eller en hund. Och jag kommer till 100% vara ansvarig till vad som sker i mitt hem och jag måste se till att det blir städat och jag måste laga mat 2ggr om dagen, hämta all post och betala alla räkningar. Jag måste tanka och tvätta bilen, tvätta, diska och handla, jag måste elda och vädra. Det är en hel del att göra helt enkelt och allt detta om bara 10år, vad tillkommer då om 20år?
Jo då måste jag också köra barnen till dagis/skolan, göra matlådor till mig och min man, pensions spara, klippa gräs och skotta snö, vattna blommorna, hälsa på mamma och pappa och mormor och morfar, baka tårta till födelsedagarna och sticka tröjor och sockor till hösten. Jag måste uppfostra mina barn och se till att de blir bra människor som hjälper mig med allt som behöver göras, jag måste gå ut med hunden och mata kaninerna, antagligen kommer jag mot min vilja vara tvungen att skjusa barnen på fotbolls match och sedan till sjukhuset för att de brutit armen. Jag måste hinna umgås med mina vänner, prata i telefon och vara i kyrkan samtidigt som jag ska låta bli att gå in i väggen.

Håller en människa verkligen för det? Vi får ju inte glömma att man ska jobba 9h om dagen också, och baka bullar. När är det tänkt att jag ska få tid att kolla på tv och ta en kopp te i godan ro? När jag är 70 och blir bombad av mina barnbarn som undrar om jag kan sticka en speciell grymt avancerad tröja till dem? Och så ska man ju på semester med husvagnen också, och motionera lite...
Flera av er blir säker illamående av alla mina framtids fantasier men om ni tänker att vi bara tar hälften av allt jag skrivit ovan så kanske de kan bli okej, för antagligen/förhoppningsvis så är man ju två som delar på både ljus och mörker. Men jag brukar tänka att om man ser det värsta så kan det bara bli bättre! (men tro mig det skulle kunna bli mycket mycket värre än sådär, tex att alla på hela jorden dör förutom jag och jag får inga barn och blir inte gift).
Vad nu detta har med vilken del i huset som är mest ostädad att göra vet jag inte, men förhoppningsvis har du fått något att fundera på! Tänk så skönt det skulle vara att vara prinsessa ändå (prinsessorna säger säkert "Tänk så skönt det måste vara att vara en vanlig tjej...") bo på slottet och få allt man vill dukat framför sig... men inget privatliv säkert så... Jag är glad för den jag är och jag låter Gud ansvara för resten tills dagen är inne!

Jag tror förresten att jag slagit rekord på "flest parenteser i ett blogginlägg..." ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback