Reklam

I alla program som inte är på ettan eller tvåan är det paus, reklampaus.

Positivt med reklampaus:
  • Man kan gå ifrån tv:n utan att missa något av programet/filmen
  • Man behöver inte sitta på helspänn hela tiden, utan får andningspaus
  • Man kan utan att störa andra tittare diskutera och kommentera vad som hänt på tv:n
  • Man blir informerad om att det tex är billigare morötter på ica denna vecka (endast ett förslag)



Negativt med reklampaus:
  • Man bryter filmstämningen en aning
  • Serien/filmen tar längre tid
  • Man lämnar tv:n och kommer sedan tillbaka för sent och missar lite av filmen/programet
  • Man blir lurad att en massa saker ska vara bättre än det egentligen är.


Och det är den sista punkten på negativt jag vill utveckla lite mera.
Jag har fastnat lite på WC duck reklamen, den om "Nya fresh discs" som är en toalukts sak fast utan hållare och samlar inga bakterier. Perfekt tänker jag då och säger till mamma att sån borde vi köpa! Men mamma bara säger en massa negtivt som jag bara lyssnar på med ett halvt öra. Sedan tänker jag att hur lätt lossnar inte den där grejen och hur mycket trassel orsakar den inte? Säkert jättemycket eftersom att alla reklamer överdriver och ljuger. Lyssna på en kompis som testat produkten istället för att bry dig om reklamen, allt är inte sant, tyvär!
Lycka till i handlingsvärlden!


Jag vill flytta hemifrån, typ nu!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag älskar den sista kommentaren, lite som en eftertanke så där bara;) Men än är du väl ändå lite för ung för att flytta hemifrån? Du får väl sluta högstadiet först i alla fall!

2011-06-21 @ 08:48:53
URL: http://flummigafunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback