AVSTAMP!

Lever hon eller? Nu har hon inte skrivit på jätte länge... JA! Jag lever, jag har sedan i torsdags varit i Stockholm på equmenias riksstämma. Jag har varit ombud för SMU i Tierp tillsammans med Cissi och Mattias (och vårdnadshavare/"mamma" Frida). Samtidigt som equmenia hade stämma hade också missionskyrkan sin årliga kyrkokonferens (motsvarigheten till riksstämma) och där beslutades det att de tar efter oss. Så som equmenia bildats av tre samfund har nu också GF-kyrkan bildats av samma tre samfund, skillnaden är att equmenia är ungdoms organisationen medans GF-kyrkan är "den riktiga" vuxen organisationen.
Jag har också tänkt att i och med detta har vi nu skapat historia och krångel för religions-undervisningen. Jag kom nyss på att jag vet nog mer än min So-lärare för tillfället, och de borde jag forsätta göra eftersom att jag faktiskt i stort sätt var där. Och jag är inte säker men det är mycket möjligt att det numera står fel i våra fakta-böcker, det saknas åtminstone en spalt om GF. Jag ska också säga att det är ett arbetsnamn som kommer att vara i tre år om jag inte hört fel (vilket jag mycket möjligt kan ha gjort).

Equmenia
= samfundet mellan SMU/SBUF/MKU (Svenska missionskyrkans ungdom/svenska baptisternas ungdomsförbund/ metodistkyrkans ungdom)
Riksstämma= Årsmöte för hela landet
GF-kyrkan= (Gemensam framtid) samfundet mellan Missionskyrkan/Baptistkyrkan/Metodistkyrkan
Ombud= En eller flera personer som fått förtroendet att representera en förening på ett större "möte".

Nu tänker säkert några av er att hur skjuttsingen kan man åka till stockholm, sveriges huvudstad och bara sitta i kyrkan? Början på mitt svar lyder då "Det går alldeles utmärkt, bara man byter kyrkan ibland!" Vi ha varit runt i lite olika kyrkor i Stockholms stad, Betlehemskyrkan (EFS), Fiadelfiakyrkan, Bromma, Abrahamsberg, Immanuel, Norra real osv. Det vart en del donken också... inte så uppskattat av mig eftersom att jag är en "MAX"are... Och vi har pratat Gud på ett sätt som jag säkert kommer att återkomma till i något annat inlägg för nu ska jag sluta skriva innan jag skriver något riktigt dumt för jag är jätte trött! Gonatt!

(OBS, jag har inte läst vad jag skrivit nu så var gärna trött när du läser och sov sedan på saken!)

Kommentarer
Postat av: Tub

Malin den nya kyrkans arbetsnamn är Gemensam Framtid och det vann med fem rösters marginal mot GF-kyrkan. Så jag är inte så säker på att vi kan säga GF-kyrkan, då det blev ned röstat. Det glädjande är att Förbundskyrkan fick ca 200 röster färre. Och det riktiga namnet ska SENAST presenteras på kyrkokonferansen 2014.

2011-06-06 @ 09:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback