Gud intar sin sida!

Vilken sida står Gud på? Han har ju lovat att alltid stå vid våran sida. Men om två människor är på olika sidor vem står då Gud med? Han kan väl ändå inte stå på båda sidorna? Då går han ju emot sig själv...

Ex. "I ett politiskt val"
Alla har en röst, vilket betyder att Gud inte kan vara både moderat och socialdemokrat? Så är Gud neutral? Sviker han inte sitt folk då?

Jag får inte ihop det här!
Han har lovat alla människor att vara vid deras sida. Men han kan inte gå emot sig själv.
Han kan inte vara neutral för då bryter han sitt löfte att alltid stå vid allas sida! Eller?

För övrigt idag så har jag varit på UR-lärakänna träff. Och ätit en hemlagad chokladpanacotta som var supergod! ...ända tills jag kom till saltet...
Dem hade fyllt ett av topping- hallonen med salt och lagt i min panacotta, + saltat lite på Mattias..
Mattias: Det smakar salt..
De andra: hihihi!
Jag: *får kväljningar* försöker dricka lite kaffe för att dämpa smaken, men det funkar inte.. Så jag sträcker mig efter Fias saftglas och klunkar i mig, men plötsligt blir det liksom stopp i min hals och jag börjar hosta upp saft med salt smak på bordet... Samtidigt skrattar alla (ink jag) och jag springer ut i köket och står och spottar i diskhon ett tag...
Innan de hade vi gått igenom "Behandla andra som du själv vill bli behandlad!" UR har nu också beslutat att jag inte ska få ha fikat på något av våra möten... och de är kanske lugnast så! ;)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Jag tror att Gud står över sådant som politiska val och våra mänskliga dispyter. Han är större än så. Som en universell mamma eller pappa :) Föräldrar står ju, förhoppningsvis, vid vår sida även om dom inte tycker att allt vi gör är så himla klokt alla gånger. Det stora felet vi ibland gör är att vi försöker trycka in Gud i våra mänskliga påhittade termer och begrepp, men då glömmer vi ju bort att han är större än vad vi någonsin kommer att förstå. Men lugn bara lugn Malin, i sinom tid får vi reda på hur Han är och får svaren på våra frågor. Vi får vänta ett tag bara :P

2011-04-14 @ 18:57:20
URL: http://danielalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback