Ibland är man så arg, och ibland är man så glad. Men oftast är man otroligt tacksam!

Att vara glad jämt måste vara omöjligt. Att vara arg jämt kan inte vara lätt. Men oavsett om du är arg eller glad kan du alltid vara tacksam! Det finns alltid något att tacka för, hur myckat man än hatar livet (om man nu skulle göra de). Du kan alltid berätta för dina vänner elller för Gud, hur bra de känns i hjärtat (eller hur dåligt det känns).
Den dagen du vaknar på helt fel sida, är arg på allt och känner dig så nere. Tänk då på hur bra du har det ändå, tacka Gud för förmågan att få vara arg, tacka för att du får vara älskad oavsett dagens humör.

Efter regn kommer solsken.
Om man ska vara glad och positiv, så måste man kanske vara arg och negativ först. Kanske måste livet vara dåligt och jobbigt, för att kunna bli fantastiskt i slutändan.
Jag kan inte se en enda positiv sak med Japan tsunamin. Jag kan inte förstå hur Gud har hjärta till att låta så många människor dö! Har han skapat vattnet får han väl banne mig hålla koll på de också!
Men vi kan få tacka Gud för att vi är trygga i Sverige, vi får hjälpa till så gott vi kan genom att be för de rädda och de annhöriga till de som dött i katastrofen (framför allt barn som misst båda sina föräldrar). Om vi hjälps åt att säga åt Gud att vara snäll mot japanerna, och ta reda på allt som händer där borta, tror jag Han gör de! Ber en, kan man säga nej men ber många, har man inte så mycket att välja på. Vitt jag vet har Han lovat att ta hand om oss, och så får det förbli! Vi är i  Guds händer! Och Gud får göra fel ibland (så sällan som möjligt), för de gör vi alla och ingen är perfekt! ..men alla är guld värda på sitt eget sett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback