När jag blir stor ska jag bli...


Jag: Vad vill du bli när du blir stor?
Alice: Gå i pension!
Jag: Haha klockrent!
Alice: vad vill du bli då?
Jag: Jag vet inte riktigt, vad tycker du jag ska bli?
Alice: Gå i pension! Hihi, nä prinsessa!
Jag: Aww!

Jag har funderat lite på de här med att "bli stor"... Min största fobi är nog att få en stor rumpa... Så länge jag slipper de är jag nöjd! ;)

Nej men stor psykiskt mera... Vad vill jag jobba med? De är många (framför allt lärare) som tror att jag kommer bli lärare, eller nån form av ledare. Och de tror jag jag mycket väl skulle kunna bli. Jag är inte den typen som låter nån köra med mig, så jag kommer nog antagligen att bli ledare av nått slag. Och som jag nyss skrev till Ida så tycker jag och har alltid tyckt mycket om barn. Så de är absolut inte något jag skulle ha nått emot att arbeta med i framtiden!
Ida föreslog att jag skulle placera barn till rätt familjer. De är nog ett ganska psykiskt jobbigt jobb, men de skulle säkert vara givande ändå! Annars tar jag och lyder Alice, en pensionerad prinsessa! En riktig bull-bakande mormor! Om 50år heter inte bloggen "Fröken Fritzon" utan "Tant Fritzon" Men jag kanske hinner bli "Fru Fritzon" emellan! ;)

Men jag måste ju säga att de är mycket lättare att "ha en plan" för andra än sig själv!
Linda ska bli stadsminister (Kan ju inte bli bättre än om Linda styr vårat land!!)
Ida ska bli läkare, för er som sett "House" så heter house om 15år Ida Anderman!
Amanda ska bli nån form av vetare, tolk, nobelpris tagare... (Jag kan inte riktigt sätta fingret på bruttan men nått dyl!)
Sofia ska arbeta med människor! (Man mår bara så bra i Fias närhet!)
Hanna ska bil nya generationen av "Leila bakar"!

Konstaterade nu även att de är mycket enklare att ana och tycka om de som är äldre... Linda och Ida som går på gymnasium kan man utgå från både linje, personlighet och egna åsikter. De andra 3 brudarna som går i 8an är svåra att sätta fingret på! Även fast vi känner varann bra så har man inte så mycket att gå på...
Men även om du inte vet vad du vill bli, så har Gud en plan för DIG! Och en motivering som skulle kunna lindas runt jordklotet! Eller nej föresten, jag tror Gud sattsar på kvalitét och inte kvantitet! ;)

(Jag har inte kommit på vad jag tycker de ska bli själv, de har själva hjälpt till lite och om inte annat har nån annan kommit med förslag!)




Kommentarer
Postat av: Elin Kolm

Men Malin, stor rumpa är inget att vara rädd för, det är bara fint:) Och vad du ska bli när du blir stor har du ju tid att bestämma. Vad funderar du på till gymnasiet?

2011-03-06 @ 21:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback