Tänkvärt- "Vem är du?"

Vem är du egentligen?
Där vänd på dig och kolla IN, vem är du där? På den insidan där ingen ser dig.
Är du en stark och trygg person, eller en ömtålig och skör människa?
Är du den som säger ifrån, den som mobbar eller den som blir mobbad?
Är du samma människa på utsidan som på insidan? Om inte, vilken av dina personligheter tycker du mest om?
Mår du bra av att vara så som du är?
Är du nöjd med dig själv?
Ångrar du ofta de du gör, eller vågar du stå för de?
Vad är viktigast: Att du är nöjd med vem du är, eller att andra är de?
Måste man vara som "alla andra"?
Vad är det vackraste man kan bli?


Glöm inte!
Du är unik!
Var dig själv, alla andra finns redan!
Våga sticka ut!
Våga säga vad du tycker!
Gör inte saker du kommer ångra om några år!
Du duger precis som du är!
Låt ingen annan än dig själv få ändra på dig!
DU bestämmer!



Kärleksvisan- Sarah Dawn Finer

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har
och låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.

God give us a song, a promise to love us forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback