Tur att man inte är vampyr!

Jag är lite desperat... Jag är egentligen sjuk, fast jag tänker inte vara sjuk! Så jag måste vara frisk, och jag tänker klara morgondagen! Jag ska ha andakt imorrn, men jag har knappt någon röst (eller jo de har jag, fast de låter roligt när jag pratar...). Jag litar på att Gud är med mig och kommer med nån form av friskhetsgas över mig inatt! Han borde ju tycka de är bra att jag pratar om honom, och då kan han sponsra med att jag blir frisk tycker jag!
Jag frågade mina föräldrar om vad som är bra mot förkylning, mamma svarade vitlök... De slutade med att jag höll på att spy i diskhon, en vitlöksklyfta bara sådär smakar allt annat än bra! Och jisses så starkt de var!
Nu sitter jag med en mugg kanel- och äppel te med en lite lagom stor mängd honung i!
Jag har kommit fram till att man bör andvända mjuka näsdukar, och inte hushållspapper... Min näsa är röd och gör lite ont... (Nej, jag tänker inte bjuda på en bild!)
Men ändå är jag jätteglad! Och jag förstår inte själv hur det går ihop, så om du fattar får du gärna förklara för mig! Glad är jag, och full av hopp att Gud friskar till mig i natt så jag får vara frisk imorrn! Jag tänker inte ge mig!
Hoppas ni är friskare än vad jag är! Gud är med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback