Allt är så grått men ändå så grönt.

Jesus är vägen- inte en väg
Jesus är sanningen- inte en sanning
Jesus är livet- inte ett liv

Joh 13:34-35
Ett nytt bud ger jag er: att ni skall älska varandra. Så som jag har älskat er skall också ni älska varandra. Alla skall förstå att ni är mina lärjungar om ni visar varandra kärlek."
Matt 28:20
och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut."


Jag har funderat lite på de här med lovsång och lagt märke till att det ALDRIG är punkt i lovsånger. Varför tänkte jag då? Men nu kan jag ha kommit på det! En lovsång är som en evighets visa, den tar aldrig slut. Och de gör inte våran hyllning och ära till Jesus heller, den varar till tidens slut. Lika länge som som Jesus är med oss "alla dagar till tidens slut".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback