SHOW

Denna vecka har varit en stor vecka för alla central elever, det har nämligen varit show-veckan. Varje år annordnar centralskolan (krestin limér), centralskolans show där alla elerver som vill får vara med och visa upp sina talanger. Jag har aldrig varit med förut eftersom att jag inte sjunger bra och är så stel så de vore synd om de som skulle tvingas se mig dansa. Men i år så tänkte jag att jag kanske skulle kunna vara med på nån teater i alla fall. Vi var och pratade med Kerstin och hamnade i en liten teatergrupp där jag spelar rollen som en bartender som förtar med allt och alla, givetvis kom kläderna i samma mönster... Korvskin skulle jag kalla de men de var en kort klänning men djup urrigning och push-up, mörka ögon, höga stövlar och rött läppstift. Och där stod jag lutad mot en barndisk/ett bord flörtade ut mot publiken och svimmar sedan i panik (inplanerat). De som verkligen känner mig och vet att de enda som är Malin i den rollen är läppstiftet... därför så var de ju lite roligt, Clara satt på fm föreställningen och skrattade så jag vann smile-tävlingen fast de inte var meningen att jag skulle le...
Min andra roll var som medletidskvinna på en dans som vi 8or utförde. Jag såg ut som en jätte-bebis innan "över-klänningen"  var på. Jag kan ju säga som så att ljudkillarna fattade inte hur vi kunde dansa till Ronja rövardotter, men med narr-Fia i täten gick det jättebra!

Och så förstår inte jag hur det kommer sig att alltid vid skador och liknande problem blir jag sköterska! Jag som hatar allt som har med kroppen och skador att göra! Men plåster, papper och värktabletter funkar så länge man håller sig lugn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback