Vad jag har hört

En äldre profetisk man har påstått att imorn kl 18 kommer jorden att gå under. Han säger att han listat ut det genom att studert bibeln nogrant (han är alltså kristen), det ska tydligen vara ett visst antal tusen år sedan "Mosetiden" och då ska jorden gå under. Jag har själv inte sett eller läst något repotage om mannen, jag har bara hört de vi diskuterat i skolan. Men jag tycker inte det låter så rimligt att han nyligen kom fram till att jorden ska gå under nu på lördag... om inte något extremt onaturligt är tänkt att inträffa så är det lika troligt att jorden kan gå under igår, för 10år sedan eller om 500år. Och varje dag kan vi inte gå runt och tänka att "jag kan dö imorn", jo de kan vi men vi kan inte gå och oroa oss en massa! Tänk så mycket tid och tanke vi skulle lägga ned på att oroa oss över nått som kanske inte ens kommer att hända.
Eftersom att mannen inte sagt att "Jorden går under om inte..." så har vi inget alternativ, det är bara att genomgå en hemsk och förfärlig massdöd. Då tycker jag att det är väldigt dumt att skrämma upp befolkningen som ändå är helt försvarslösa! Tänk så många som tror på de här och tar självmord för att slippa vara med om det, tänk så många som gör saker de aldrig skulle göra annars men som de "måste" göra nu för de har bestämmt sig för att göra de innan dem dör (de vart nästan oläsligt). Och ännu värre blir de ju om inte jorden skulle gå under ändå!
Jag tror personligen inte att jorden kommer gå under (i alla fall inte imorn) för jag tror inte att Gud skulle göra så mot människorna. Jag tror på en hjälpande och förlåtande Gud som aldrig skulle göra någon något ont och jag vet att han finns! Dessvärre kan jag inte vara säker på att jag kommer leva på söndag, det är bara nått jag hoppas och tror. Det är så mycket i livet som jag skulle vilja uppleva men som jag ännu inte gjort och inte har möjlighet till att göra nu heller.

Fast nu kom jag på en lösning... Vi skulle kunna offra alla myggor och utrota dem för alltid! Om de ger oss ett evigt liv (vilket vi enligt bibeln redan är lovade) så är jag på till 1000! För snart så erövrar väl de världen och det känns inte riktigt okej för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback