1a advent- nyår

Igår pågicks adventsstök hos farmor. Upp på vinden i kylan för att ta ned ljusstakarna och stjärnan, och samtidigt kolla på lite kläder från farmors unga dar. Jag provade också och visade mina föräldrar balklänningen jag ska ha i sommar då jag går ut nian. Stor och rosa!
Farmors kommentar på några av kläderna jag tog ned: De där kan du väl ändå inte ha. Ska du på antikmässa eller?
Jag åkte vidare till morfar för att fixa julfint i affären. Så om ni har vägen förboi ur-mäster i Tierp så checka in skyltfönstrena som jag snyggat till. Jag har till och med valt vilka klockor som ska få stå där, fina grejer det.
Efter en talrik julgröt och en kopp te sitter jag nu på min säng och ska fixa mig för att åka till kyrkan och umgås min mina favoritungar, och Fia såklart! I kyrkan är det antagligen fest i dag. Kyrkoåret är slut, med andra ord i kyrkan är det nyårsafton idag, ich.
Ikväll forsätter festen med adventskonsert! 18.00 i Borgenkyrkan sjunger bla gamla Teen choir. Kom då!
Passa också på att boka in tredje advent kl 11.00 för en tonårsläger inspirerad Gudstjänst som jag kommer leda. Cecilia Thomsson sjunger (med komp som pressenteras på plats) och Maria Melin predikar + att det är JITS!
Ha det grymt så ses vi!
Ps kika in på borgenkyrkan.se och läs inlägget jag skrivit om scout där. Länk hittar du under "länkar" nedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback