Bieffekter

Det finns mycket bra, Gud har skapat mycket gott tänker jag. Men är det verkligen så? Är allt så bra i längden?

Till exempel: Alvedon (och dyl värktabletter som ipren mfl)
Alvedon är en sjukt bra uppfinning då du har ont. Alvedon lindrar i stort sett all smärta och värk du har. Men även alvedon har sina bivärkningar, det har allt. Du kanske inte får ont i magen av att lindra värken i huvudet, men reningsorganen i kroppen mår inte så bra av värktabletter i för stora mängder.
Om vi nu säger att alvedon kan slå ut lever/njurar men lindrar smärta för stunden, är det då en bra uppfinning?
Jag tror att Gud skapat allt, samtidigt som jag tror att Gud bara skapat gott. Nej, jag får inte riktigt ihop det jag heller. Det finns mycket dummt på denna jord, men var det verkligen tänkt så? Tänke Gud så långt att de bra skulle bli dåligt till slut eller har djävulen bidragit med det dåliga? Och vad är då egentligen dåligt och vad är bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback