En verklighet i drömmen

"Drömmen är verklighet för stunden" citerat Linda Dahl

Linda sa till mig att hon kommit underfund med att drömmar är lika verkliga som verkligheten. Bara sådär på rak arm så tog jag in det rätt flummigt, men när man tänker lite längre och faktiskt försöker förstå hur, så gör man det. För såsom citatet ovan så är drömmen verklighet för stunden. Det är det du utsätter din hjärna och dina tankar för. Är det något du minns från sömnen så är det ju drömmen. När du sover så lever du i drömmen och då är drömmen din verklighet!
Men vad vi vet så kan man ju inte styra sina drömmar, dem lever i sitt egna liv på något sätt. Eller, vem har sagt att du kan påverka ditt liv? Vem har sagt att det inte är någon högre kraft som påverkar eller styr livet? Inte som om vi vore robotar eller så men ändå så är det kanske förutbetsämt.
När någon (i detta fallet jag) säger "högre kraft" är jag säker på att jag inte är den enda som suckar och tänker "Gud såklart!". Kan det vara en anledning att tro på Gud? Att faktiskt veta att det är "något" som är lite högre än allt annat och sedan gå vidare och förknippa det till bibeln.
Googlar man på "Drömmar" så kommer bla den här bilden upp.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ibland är jag smart. Ibland... ;)

2011-11-08 @ 20:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback