Gudstjänst- tjänst för Gud

En Gudstjänst är inte bara då du sitter i kyrkan, lyssnar till någon som pratar om Jesus, sjunger några psalmer och slänger iväg nån bön. En Gudstjänst är allt de du gör, för Gud.
Jag har ofta hört folk säga att i kyrkan måste man sköta sig och på en Gudstjänst får man inte göra si och så. Visst det ligger nått i det, jag tycker det kan vara jobbigt om folk som sitter runt mig pratar eller inte kan låta mobilen vara i tio minuter. Men jag har både lekt duracell kanin, tullindrivare och städerska under Gudstjänster i kyrkan.
Jag tror att många tänker att Gud ser mig i kyrkan och då måste jag sköta mig, men Gud ser alltid dig. Livet är en Gudstjänst, du gör något i Guds tjänst, för Gud. Du och jag är tillsammans Guds armar och ben på jorden och vad jag gör, gör jag för honom. Det är en Gudstjänst.
Lisa Nilsson – Långsamt Farväl
Framför allt början av refrängen säger allt för mig.
Bläddrar efter någon gammal bild som skulle kunna passa, men fastnade för Elton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback