Hej mitt vinterland!

Kyrkan fylldes och jag satt bakom flygeln tillsamans med lille Erik. Lovisa försökte med lite charader berätta för mig att det börjat snöa, men jag förstod inte vad hon menade. Kören tog plats och började "Vi tänder ett ljus i advent". Jag och lille Erik tände adventslujsen och jag ställde mig sedan i kören för att sjunga med andra gången. Församlings/tantkören sjöng några låtar som en kör med tanter och farbröder brukar sjunga. Teen choir sjöng lite nyare klassiker och "ungdomligare" låtar som viskar en bön och all I want for christmas. Pauline och Lovisa sjöng några duetter och Elisabeth en solosång. Ulla spelade dragspel och Lasse och Inger bjöd på fiolmusik med piano. Maria höll andakt och Birgitta läste någon dikt. Och under hela tiden föll snön.
På förmiddagen trodde jag det var julafton. Jag och Fia gick ned med några barn som snabbt förökade sig (misstolka inte). För det kom ned någon liten hela tiden. Superkul!
Imorgon ska jag till Gävle och Vasaskolan på öppet hus. Spännande!
Ta det försiktigt och halka inte på isen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback