Kördag!

Idag har jag varit på kördag i Örbyhus hela dagen. Först var jag ioförsig (hur skriver man det utan förkortning egentligen) på ledarfrukost i Borgenkyrkan och hade det mysigt och gott. Smet iväg till tåget och hjälpte på vägen dit en tant att sätta på en paket på pakethållaren på hennes cykel. Det borde vi alla göra varje dag! Jag gick extra rak i ryggen därifrån och tanten med ett lite större leénde på läpparna. Det kanske inte är varje dag en tant har hämtat ett paket på ica som var större än hon trodde och som sen gav henne problem när hon skulle bära både det och leda cykeln, men nån hjälp behöver alltid någon. Och även om vi har bråttom så hinner vi alltid göra något litet. Jag som redan tyckte jag var sen till tåget hann med det ändå, fast jag stannade en liten stund. Jag tror Gud stannade klockan så jag skulle hinna, för jag är säker på att han ville att jag skulle hjälpa tanten just då. Och han vill att du ska hjälpa en tant, en farbror, en kompis eller en "vanlig random" imorgon. Han vill att DU gör goda saker för andra!
Vi måste alla hjälpas åt att "knäcka" myten om att ungdomar inte är trevliga, hjälpsamma och allt det som gör en tillen bra medmänniska. Tillsammans kan vi göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback