Bonde

Min lugna vecka visade sig idag inte vara lika lugn som jag trodde den skulle bli. Jag pluggar, pluggar och pluggar lite till. Alltid finns det något att plugga, synd bara att det inte är så kul.
Efter skolan idag tog jag mig lite tid att åka till morfar och dricka kaffe, skriva på skrivmaskin och prata lite.
Igår var jag med pappa på djurrunda och hälsade på alla kossorna, myste med en dagsgammal kalv och gullade med stortjurarna. Insåg att vi har en übersöt highlandtjur med afrolockar i hela huvudet som jag försökte fota men det gick inte i mörkret. Men också hur stolt och lycklig jag är över att vara bonde!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Agree!! Jag är också stolt och lycklig över att vara bonde (eller bonndotter) Så fantastiskt härligt :D Kramar

2011-11-17 @ 13:19:28
URL: http://matildakolm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback