Även raka vägar är krokiga

Ibland undrar jag hur mina föräldrar tänkte när de uppfostrade mig. Om dem tänkte alls. Om jag i dagsläget är den dom trodde och räknade med att jag skulle vara när jag var liten?
Jag är säker på att Gud har en mening med mig och med allt jag gör. Alla enorma misstag jag har gjort och kommer att göra, allt pinsamt som jag bara önskar kunde försvinna och allt som är riktigt bra.
Jag tänker att livet är såhär:
Vi föds alla på stjärnan. Om vi bara följer grupptyck och gör som "alla andra" på den breda raka vägen och inte tänker oss för, är slutet en inburad fyrkat. Fyra hörn, svarta hörn och bara samma, samma, samma. Här hittar vi alkoholen, drogerna och narkotikan. Sällskapat med mobbing, orättvisor, väldtäckter och misshandel.
Men jag under livets tid får vi tillfällen att svänga av och byta väg. Byta till den blåa och "Bra" vägen. Gud. Den väg som bara leder till ett ställe och det är Gud. Den Gud som är vägen, sanningen och livet. Tron, hoppet och kärleken.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Fast Gud vill ju att vi blint ska följa honom och hans vilja, borde det inte på nåt sätt vara tvärtom mot hur din bild beskriver det då?

2011-11-23 @ 23:32:50
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback