DÖPT!

Igår skrev jag mitt sista inlägg som odöpt och här kommer det första som nydöpt. Kl 18.00 hade det samlats runt 90personer i borgenkyrkan för dophögtid. På första bänken satt jag tillsammans med Simon, Martin, Calle och Cecilia och Maria såklart. Det lästes många bibelord och vi hade valt varsit som någon anhörig skulle läsa upp, för mig läste farfar ur Galaterbrevet 3:17-18 Är ni döpta in i kristus har ni också iklätt er kristus. Nu är ingen längre jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna, alla är ni ett i Kristus Jesus. Och så lag han in en liten specialare och läste de bibelordet han läste på min barnvälsignelse för femton år sedan, tyvärr har jag inte bibelstället på de men det var de klassiska då lärjungarna visar bort barnen och Jesus säger ifrån.
Det jag tyckte var speciellt var att när jag var till farmor och farfar i onsdags (?) så var dem båda väldigt tokförkylda. Jag kände dagen efter att jag var lite skrovlig i halsen och tänkte att om jag blir sjuk till dopet så vill jag inte döpa mig för så tänker jag sluta tro. Jag bad att dem skulle bli friska men räknade aldrig med att de skulle orka komma. Imorse var farmor ut till mamma och pappa och sa att farfar piggnat på sig på morgonen och räknade med att kunna läsa ändå. Då insåg jag till 110% att jag varkligen skulle få ta mig ett dop(p) i kyrkan men handen på hjärtat.
Jag är så glad nu, riktigt superlycklig! Och till råga på dopet ska jag imorrn tillsammans med Richard, Calle, Simon, Martin och Cecilia gå med i församlingen. Är det inte underbart?
Tack alla som förgyller min helg så!
PS under söndagen eller måndagen ska ni få veta en liten hemlis. Så håll utkik! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback