Ordspråksboken

Ni vet hur kul det är med ordspråk. Massa spännande fraser som man egentligen inte förstår. Lite jobbigt är det också faktiskt. Men vet ni vad det coola är? Det finns en bok med bara en massa ordspråk! Hör och häpna det blir bara bättre, det står i bibeln. Ordspråksboken i bibeln. Grymt va?
Jag tänker ge er ett smakprov, resten får ni läsa själv. Den står i gamla testamentet mellan psaltaren och predikaren.
1:20 Visheten ropar högt på gatan, på torget hörs hennes röst

3:1 Min son, glöm inte vad jag lärt dig, bevara mina bud i ditt hjärta.

4:1 Hör er fars förmaningar, barn, lyssna och kom till insikt.

4:25 Rikta blicken rakt framåt, se det som ligger framför dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback