Blott en dag ett ögonblick i sänder

Would you now my name
if I saw you in heaven
Would you help me stand
if I saw you in heaven

Imorse kl7 ringde hemtelefonen, mamma svarade och kom sen in till mig och pappa och sa "tre i natt tog det slut". I natt dog min gammelmormor. Hon har varit sjuk länge och har flyttat runt på olika ålderdomshem i flera år nu. Hon har inte riktigt känt igen varken mig eller någon annan och har varit väldigt osjälvständig. De senaste veckorna har jag bara gått och väntat på att hon ska dö. Hon åt inte, drack inte, pratade inte, bara låg. Hon mådde jättedåligt och ville nog inget annat än att komma hem till sin Gud.
Jag blev inte ledsen när mamma kom med budskapet. Inte förän jag frågade mamma om man fick ge förslag på vad hon ska begravas i för kläder föll jag en tår, hon har nämligen en typisk "mormor Inga klänning". Jag har varit i skolan precis som vanligt, endast lite nedstämd.
Mer beredd än vad jag var nu kan man nog inte vara på en persons död. Jag tror inte hon skulle vilja att jag var ledsen, hon har nu för första gången på ungefär 20år fått träffa sin man igen. Jag ser lyckan och kärleken framför mig då ett älskat par återförenas. Om ingen himmel finns, finns inte heller något helvete. Är hon inte hos Gud är hon ändå fri från smärta. Lyckan och känslan att veta att hon har det bra väger i mitt fall tyngre än sorgen.
Mina tårar kommer på begravningen, det gör dem alltid.

Jag kommer aldrig att glömma Dig!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback