"Follow your heart"

Att veta vad man själv vill är inte lätt. Att veta vad någon annan vill är inte lätt. Att göra det som är rätt är inte lätt. Så vad är då lätt? Vad gör man när man inte vet vad man vill? Jo då frågar man någon som vet. Men om den "någon" inte finns, vad gör man då? Man följer sitt hjärta. Men hur vet man vad hjärtat vill? Hur vet man vilken av rösterna inom sig som är hjärtat och vilken som är hjärnan? Hur vet man att man kommer göra rätt innan man gjort det? Hur vet jag att det var hjärtat jag följde? Varför är vi skapade med viljor som går mot oss själva? Varför har Gud gjort människan så mycket mer avancerad än den behöver vara? Varför är jag så smart skapad att jag själv inte förstår det?
Foto: Clara Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback