Fru Gud.

Har Gud en fru?
Ja, den frågan slog mig igår kväll. Har Gud en fru? En man kan ju behöva en kvinna som håller reda på honom, nån som sitter bredvid och är så söt. Nån som Gud älskar liiiite mer än alla andra. En fru Gud.
Jag känner att det är ju lite triangeldrama där liksom. Maria (jesu mor) gifte sig med Josef antar jag, tycker mig ha hört något om att de fick några barn tillsammans också. Men om man skulle tänka att jungfru Maria sitter bredvid Gud som hans fru så vad hände då med Josef? Josef var ju hennes man så hon borde ju vara tillsammans med Josef i himlen också. Jesus föräldrar är alltså skillda typ. Josef som var som hans pappa är hans styvfar, Fru Gud som är gift med Gud är hans styvmor. Ni vet den glada, gråhåriga tanten med ett leende som får solen att lysa var dag. Hon som sitter bredvid Gud på hans vänstra sida, kommer med en kopp te ibland och ger honom en puss på kinden. Hon som håller i alla papper och sorterar in alla böner i rätt system så Gud kan svara på dem. Hon som bakar bulllar och köttfärslimpa när Jesus kommer hem till middagen. Tomtemor typ, fast fru Gud istället.
Det låter väl inte allt för dumt? Eller jo kanske, men seriöst vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk om Gud är en fru!?

2011-09-15 @ 09:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback