Ganska glad igen, Ja!

Mitt deppiga lilla morgon inlägg gav resultat. Jag åkte till farmor och vi gav oss ut för att plocka svamp. Massor av svamp av olika sorter blev det. Gräsklipparen ville inte funka, så istället klättrade jag upp på vinden för att fixa ett fönster som ramlat ur. Väl uppe på vinden passade jag på att testa farmors gamla rosa långklänning som hon hade på sin brors bröllop när hon var tjugo. Den är lång, vid och rosa. Förutom att den var för lång satt den skrämmande bra. Jag kommer aldrig glöma farmors blick när hon helt spontant får se sitt äldsta barnbarn i hennes gamla finklänning, glädje! Jag har även haft mycket djupa samtal med min farfar. Ni som tycker jag pratar mycket har inte hört min farfar, han kan prata alltså. Och när vi ändå är inne på sånt som går i arv så kan berätta att ni som tycker jag har dålig humor har inte hört min pappa! Hahah!
God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback