Housewife

Igår efter skolan åkte jag till mormor, hon var inte hemma men det var trevligt ändå. Jag dunkade Py Bäckman och provade min gammelmormors gamla kläder. Det var en massa härliga koftor och tröjor som jag föll för! Senare åkte jag och hämtade Samuel på fritids och vi cyklade hem till honom där jag blev kvar till tio. När man sitter och läser mulle meck i soffan och myser till jordgubbslisa på tv, när man borstar tänderna och tvättar en smuttsigt ansikte inne på toaletten är det så jag smälter. Barn är det bästa jag vet och jag vill ha ett NU!
Idag har jag provat på livet som hemmafru, inte för att jag är nån fru men hemma har jag varit i alla fall. Det är studiedag och jag såg min chans att tänka "hemmafru". Dessvärre har jag inte gjort nånting förutom hängt tvätt, hämtat posten och gått till stugan en stund.
Ikväll har jag andakt på tonår och det är även övernattning. Imorn är det SMU:s höstmarknad och självklart är jag på plats på frednerstorg då.
Eftersom att jag inte vet hur mycket tid jag kommer ha till att blogga passar jag även på att nämna att jag ska till Gävle på söndag. Mycket trevligt det också!
Ha en toppenhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback