Hur tänkte du nu?

Som jag skrev förut så övningsorienterade jag i spöregnet i onsdags.
När jag skullle gå med Elton i tordags och inte hade bra kläder på mig började det att regna.
Igår när vi hade orientering i Arvidsbo var det uppehåll ända tills vi satte oss på cyklarna och skulle hem, då öste det ner. Men när jag cyklade upp på gården efter ca 5km i spöregn, slutade det.
Så var det uppehåll när jag och Fia begav oss till tåget och örbyhus för att prova på deras ungdomskör. När vi sjungit färdigt och skulle iväg till tåget och tonår i Tierp, vad tror ni händer då? Jo, det spöregnar! Fia blev kvar i kyrkan och jag och Martina kutade till perrongen och mötte sedan Amanda på tåget som stannade i Tierp där det var uppehållsväder.
Idag när jag vaknar så skiner solen och det är klarblå himmel. Ska jag orientera, springa till tåg eller cyckla idag? Nej. Nu har vädret orsakat att jag måste klippa gräset hos farmor och gå ut i skogen för att plocka svamp. Det är ioför sig (sjukt osäker på hur man skriver det ordet alltså!) ganska kul, men ändå. När det är saker jag MÅSTE göra kan väl ändå Gud visa sin uppskattning till det och ge mig tur med vädret i alla fall. Nejdå, hur tänkte Han nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback