Regndroppar av hopp!

Idag hade vi övningsorientering på vegavallen (elljusspåret), i spöregnet. Fantastiskt kul att springa och bli bara blötare och blötare samtidigt som man måste kolla på kartan och leta kontroller. På fredag ska vi ha den rikitga orienteringen i riktiga skogen i arvidsbo, var och en för sig. Jag sprang själv idag med bara för att kunna öva mer på riktigt. När jag kommit förbi alla mina kontroller och skulle springa sista biten kom jag och tänka på Frank Ådahls låt "Tårar från himlen" (jag lyssnar jättemycket på honom, ja).

Tårar från himlen när änglarna gråter
det är tårar av glädje, tårar av hopp
Tårar från himlen när regndroppar faller
det blir till en flod som bär kärlekens bud

Just det att regndroppar är tårar av hopp. Gud hoppades på mig, fast det var bland det värsta vädret att orientera i så var Gud med mig. Till och med när det ser suddigt och mörkt ut.
"En man kollade tillbaka på sitt liv och såg det som fotspår längs en starnd. Han såg sina fotspår och Guds fotspår bredvid honom. På ett ställe var det bara ett fotspår, mannen konstaterade att det var då han hade haft det som jobbigast. Han frågade Gud varför han inte varit med honom när han behövde Honom som mest. Gud svarade: Då bar jag dig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback