Klokhet

Jag har möblerat om på mitt rum, eller börjat i alla fall. Jag är inte klar än och jag vet inte om jag är nöjd heller. Men jag kände att jag ville ha lite förändring. Mycket av min tid går åt till att tänka. Jag tänker på allt, vad jag vill, vad jag inte vill, varför livet saknar logik, om jag verkligen gör så gott jag kan osv.
En riktigt grym och klok vän sa till mig "Jag sa aldrig att det skulle vara lätt, bara att det skulle vara värt det" och nu inser jag att det är så sant. Man kan inte alltid vara bäst och alla till lags, livet har sina svaga tider då man får falla för att sedan kunna stå igen. Hela livet är som ett barn som lär sig gå, två steg och ett sitt på rumpan. Upp i soffan och ner på golvet med en duns, fem minuter senare händer samma sak igen. Livet handlar inte om att klara allt fläckfritt och själv, utan om att våga ta steget, att våga falla och våga resa sig och försöka på nytt.
"Mod är att göra det du inte vågar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback