Varför?

Det regnar ute- imorn har vi skoljoggen
Youtube funkar inte, spotify funkar inte- det är för tyst
Det är svält i Afrika- det är orättvist
Samma fråga ställer jag mig efter att ha skrivit tre av många påståenden jag stör mig på. Varför? Varför kan inte allt bara falla på plats? Varför måste hela livet, hela världen vara så dumt uppbyggd så vi får lida för det. Varför har Gud skapat spotify och youtube när det i alla fall inte funkar. Han hade väl kunnat gett sjutton i att skapa vissa saker och fokuserat på att ha koll på första delen istället.
Jag tror han har blivit mätt, men han tar bara mer och mer ändå. Gud skapade människan men människan gör så mycket dumt som drabbar andra. Det måste vara någons fel att det är svält i afrika, någon som antagligen är död måste ändå kunna få ansvaret för att det är som det är. För varför skulle Gud skapat en jord som var orättvis från början? Och jag vet att han har kraften så varför fixar han inte bara allt så alla blir lyckliga?!
Jag är nog ganska arg på Gud nu faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Graphite

Tanken med att skapa oss kanske var god men människan kanske förstörde sin chans till rättvisa och ett liv utan problem när vi fick för stort maktbehov och började köra över varandra för att komma upp till toppen. För det tror jag att människan har gjort i alla tider. Det har alltid funnits någon son vill sätta sig själv på en pedistal över alla andra och om man gör det tror jag inte att gud blir så glad och särskillt inte om man skadar eller sårar människor i sin omgivning för att lyckas. Eller så har helt enkelt Djävulen fått för mycket makt?

2011-09-27 @ 22:48:00
URL: http://graphite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback