Lord - the smart one

Jag har nu konstaterat att Gud var en väldigt smart man, det hoppas jag han fortfarande är förstås. Men han skickade sin son till jorden och tänkte att han ska kunna ALLT. Han ska ha känt allt som människorna känner, fast lite värre. Och det tror jag han fick. Jag tar några exempel som jag kommer på och som JAG tror.
  • Hat- ja han föddes mitt i det
  • Kärlek- Moderlig sådan från födseln
  • Förälskelse- Maria Magdalena
  • Svek- Judas som får honom korsfäst
  • Rädsla- Han ska dö och den kommer göra ont
  • Självmordstankar- När han bar korset. Fast det var ju ingen idé, han skulle ju ändå dö...
  • Hopp- lam man kan gå
  • Trygghet- Pappa ser mig och har all makt
  • Stolthet- Ha, jag mättade 5000 människor bara sådär
  • Lycka- Jesus var väl alltid lycklig?
  • Smärtan att dö- Korsfästelsen
Och sen kom Gud på "Järnspikar, Han kan ju inte dö... åh, typiskt. Hur tänkte jag nu? Jaaa, jag väcker honom från det döda, killen är värd en revanch också!" Och TVÅ dagar senare traskade han runt på jorden igen. Sen så saknade väl Gud sin son så mycket att han plockade hem honom smärtfritt, Kristi himmels färd.
Jag tror nog inte att det är den sanne historien i Guds hjärna, men det hade varit rätt roligt om det var det.
Den mannen dog för dig och mig. Ära vare Gud i höjden, nu ska jag gå och duscha!
Bless!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback