Tjocksjuk

Vanligtvis när jag är sjuk, vilket nästan aldrig händer, så brukar jag känna att jag håller på att tyna bort fär att jag bara dricker vatten och inget annat alls. Så är det inte nu. Igår tänkte jag att om jag skulle skrivit en tweet (motsvarande facebookstatus) för varje kopp te jag drack så skulle världens internett kracha för överbelastning. Ni kanske vet att det brukar stå hur många halstabletter man får ta per dygn på förpackningen? Jag har kommit på en sak, om man varierar halsabletter så kan man äta flera. Antagligen superdåligt för kroppen, men jag inbillar mig att min kropp inte mår bra av att jag gnäller heller. Jag har 3olika apoterks halstabletter, 2-3 olika från "vanlig" affär + sinova (nässpray i tablettform för bihålorna) från apoterket och honung, te, glass (med varma hallon såklart) och C-vitamin brus. Och vanlig nässpray och MASSOR av näsdukar.
Och Gud. Jag vet att jag spelade innebandy fast jag inte skulle. Jag vet att jag borde uppskatta att jag är frisk oftare när jag är det. Jag har fattat. Kan jag få bli frisk NU? Snälla! Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback