Insida vs utsida

Jag såg nyss reklamen för "mini circle" på body shop på 3an. En kvinna berättar stolt att hon gått ner mycket och säger att hon inte kunde bli lyckligare. Jag tänkte att vet hon inte vad lycka är eller? Så rullar tankarna vidare och jag tänker att det handlar egentligen inte så mycket om hur du ser ut på utsidan, utan hur du tänker att du ser ut. Kan du kolla dig i spegeln och tänka "Gu, vad snygg jag är!" så har du insett verkligheten. Sola i sin egen glans som jag tror Linda skulle sagt. Men så är det ju så att den som är så tjock att den inte orkar gå, den kanske skulle vara lyckligare i en smidigare kropp. Men när tjejer med stl M påstår sig måsta banta för att man måste kunna ha tröjor i stl S. Då har det gårr över gränsen så det är pinsamt. Det gäller självklart killar också, men jag tänker mig att det är vanligare bland tjejer (fast det inte är så vad jag vet egentligen).
Och jag önskar av hela mitt hjärta att ni alla som läser detta kunde lova mig att ALDRIG NÅGONSTIN ändra er kropp för en partners skull. För det är fel del att älska, det är hjärtat som är du. Och så länge du känner dig hälsosam så säger jag bara, fortsätt så. Jag är inget proffs på sånt här. Jag är bara en vanlig tjej som försöker uppmuntra dig till att det är insidan och hälsan som räknas och inte figuren och formen på kroppen.
På bilden ser ni Whitney Thompson som vann top model 10. Jag minns att jag såg det avsnittet då hon korades som vinnare och hon kom bakom den här "disken" som Tyra mfl sitter bakom. Tyra säger till henne att hon antagligen är den första personen med rumpa som varit där bakom förut. Ni ser själva på bilden att hon inte är någon small-tjej, ändå sopade hon mattan med dessa XS-are som hon tävlade mot. Någon att faktiskt se upp till i detta fall.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sola i sin egen glans är himla praktiskt ;) Puss

2012-02-29 @ 13:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback