Morgan Freeman as God

Filmen "En dag i livet" började nyss och en av de första skådeslpelarna jag ser är Morgan Freeman. Morgan Freeman är han som spelar Gud i Bruce och Evan- filmerna. En bild kanske säger mer...
Han har liksom förstört min Gudsbild. Eller egentligen inte, bara på sätt och vis. Jag förknippar alltid honom med Gud. Gud är liksom tre delar (ganska logiskt) "Mannen på molnet", Morgan Freeman och Jesus (långt hår, skägg.. ah klassiska bilden). Det är faktiskt ganska skönt att ha en så jordnära bild av Gud som Morgan. Och eftersom att ingen vet hur Gud "egentligen" ser ut så kan vi ha vilka bilder som helst av Honom. Någon som känns bra, trygg och kärleksfull. Men jag tror också att Gud är så obeskrivligt stor och fantastisk att vi inte kan beskriva det, på så sätt får jag ihop det med att ha tre bilder av Gud, fast det är samma Gud. Han är bara så enormt stor.
Har du tänkt på vad du har för bild av Gud?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback