Sekt eller Sanning

En väldigt intressant diskussion under våra lunchraster är religion. Tro. Från min klass är vi två som hänger i samma gäng även i kyrkan, jag och Gustav. Sånt vi får göra när vi umgås med Gud och alla goa vänner är bla:
  • Dansa, sporta och leka
  • Pyssla och spela spel
  • Kolla på film
  • Spela bingo
  • Sitta 6pers i en soffa för 3
  • Hoppa på kyrkbänkarna
  • Darta varann och lägga alla i en hög
  • Gråta och skratta så tårarna sprutar
  • Klä ut oss i olika teman och bli hop-parade tjej och kille
  • Utnyttja dagens avancerade teknik
  • Ha disco och beatchparty (beroende på årstid)
Att två gånger om året få njuta av den kärleken som dessa saker ger, åh, Det finns inget bättre! En fast och omfamnande frihetskänsla. Låter konstigt, men Gud är lite konstig han med ibland.
En tjej i min klass är fundamentalist vilket betyder att hon bokstavligt talat tror på det som står i bibeln. Jag anser att det är en sekt i norrland hon är med i, men det är vad jag tror. Hur som helst så är det väldigt spännande att hon lever ett kristet liv med bordsbön, formalitet, ramar och kunskap. Medans vi lever ett mer levade, berörande outside-the-box liv. Ett liv där jag kort samanfattar det med att det handlar om att min lycka med Guds kärlek är oslagbar tillsammans. Då det handlar om att leva såsom Jesus hade önskat att vi skulle leva.
Inom hennes förbund handlar det mer om att enligt bibeln, på egen hand göra såsom Gud gjorde och har gjort. (Läs GT och förstå min oro). Först dissade jag hennes förbund helt. Sen tog jag en tankeställare och undrade vad som egentligen skulle vara rätt?
Lyssnade sedan till mitt egna ord som sa att Så länge du uppfyller dina drömmar som gör dig lycklig, med omsorg för allmänheten, så är Gud nöjd och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback